Fietsen voor jezelf, voor het goede doel én de school van je keuze!

Stichting Spotlights organiseert i.s.m. AsUgo volledig begeleide fietstochten door heel Fryslân.

Bij de fietstochten kun je kiezen uit leuke en afwisselende routes van 10, 20 of 30 kilometer langs mooie en verrassende plekken in de prachtige provincie.

Meedoen aan een fietstocht is niet alleen leuk voor jezelf, maar ook voor het goede doel. Want met je deelname maak je de organisatie van gratis toegankelijke sportieve evenementen van Stichting Spotlights voor kinderen mogelijk.

Maar daarnaast spaar je bij inschrijving van leerlingen, ouders, familie, vrienden en buren die bij deelname de naam van jullie school doorgeven, ook geld voor de school van je keuze!

Geld wat gebruikt kan worden voor extra aanschaf van sport- en spelmateriaal, een leuke sportdag of sportief eindfeest.

En bovendien maak je met jullie deelname kans op mooie sportieve prijzen voor jullie school!

De Fietstochten vinden gedurende het hele jaar plaats op diverse plaatsen in Fryslân.

Voor deelname schrijf je je vooraf in en maak je een keuze uit de plaats en de afstand die je wil fietsen.

Alle deelnemende scholen, maken kans op een pakket met sport- en spelmateriaal, een abonnement op het gymlessenplatform of een uniek gymlessenboekje van Sportjuf Luci.

En de school met de meeste wandelaars* wint een gratis sportdag voor de hele school van onze partner XL Sport & Spel!

Doe je mee!?

* de wandelaars worden verrekend naar rato van het aantal leerlingen, dus iedere school, groot of klein, maakt evenveel kans op de winst!

Afstanden, starttijden en inschrijfgeld:

10 km – tussen 09.00 en 12.00 uur – € 4,25 p.p.
20 km – tussen 09.00 en 11.00 uur – € 5,25 p.p.
30 km – tussen 09.00 en 10.00 uur – € 6,25 p.p.

Start en finish
Musemcafé Belvédère
Oranje Nassaulaan 12
8448 MT Heerenveen

Parkeren
Gratis op de parkeerplaats bij het Museum

Start en finish
Hotel Restaurant Het Witte Huis
Van Harinxmaweg 20
9246 TL Olterterp

Parkeren
Gratis op de parkeerplaats bij het bos naast de locatie

Een Fiets- en/of Wandeltocht voor je eigen school!

Wil je met je school ook meedoen met een Fiets- en/of Wandeltocht in je eigen omgeving? Dat kan natuurlijk!

Wij benaderen alle scholen in Nederland persoonlijk, maar hebben we nog geen contact met jullie school gehad en kun je daar niet op wachten, vul dan gerust alvast het aanmeldformulier via de onderstaande link in.

We nemen dan zo snel mogelijk contact met jullie op om -kosteloos- een lokale Fiets- en/of Wandeltocht op te zetten.