Helpend Handje organiseert i.s.m. Stichting Spotlights Featsen & Keatsen

Featsen & Keatsen zijn attractieve en – door de opzet van het evenement met vakkundige uitleg – toegankelijke teamsporten en leuk voor iedereen!

Deelname is nadrukkelijk bedoeld voor (teams van) jong en oud en dankzij een bijdrage van de provincie Fryslân op basis van beschikbaarheid, gratis voor clubs of teams in de hele provincie.

Featsen is de voetbalvariant van kaatsen. Het is een originele spelvorm en een goede opmaat naar het ‘gewone’ kaatsen. Keatsen wordt gespeeld volgens de bekende wijze; met de hand.

Op een editie van het evenement maak je spelenderwijs kennis met het spelen van beide spelvormen en de regels. De speluitleg en het wedstrijd-/speelelement worden afgestemd op het niveau van de deelnemers, waarbij het spelplezier en het onderlinge contact voorop staat. Op het evenement doen de deelnemers in de vorm van een workshop (uitleg) en toernooi mee aan beide spelvormen.

In oktober, november en december worden er, onder begeleiding van Stichting Spotlights, edities gespeeld bij clubs door heel Fryslân.

Doen jullie mee? Meld je snel aan…