Komende evenementen

Op 9, 10 en 11 oktober 2019 organiseert Stichting Spotlights drie bijzondere edities van Damjen Frysk Spul & Keatsen. Deze edities zijn bedoeld voor basisschoolkinderen (midden- en bovenbouw) van het speciaal onderwijs door heel Fryslân. En mede dankzij een bijdrage van het Special Sporters Fonds is deelname aan dit sportieve evenement gratis!

Voorafgaand aan het evenement ontvangen alle basisscholen in het speciaal onderwijs in de provincie een uitgebreide brochure als opmaat naar het evenement.

Scholen die mee willen doen kunnen zich aanmelden en de leerlingen met hun deelname onder vakkundige begeleiding kennis laten maken met deze 2 actieve Friese Sporten.

Aanmelden voor deze bijzondere versies van het evenement kan via de button hieronder. Het evenement zal op nog te bepalen locaties in de Leeuwarden, Drachten en Sneek plaatsvinden.

Stichting Spotlights organiseert in oktober en november 2019 het Leeuwarder Kampioenshap Panna Voetbal voor kinderen tussen de 6 en 16 jaar.

Er zijn in 14 voorrondes op zaterdagen bij meerdere voetbalclubs in de gemeente Leeuwarden en het evenement wordt afgesloten met een finale op 30 november op een centrale plek in de stad.

Deelname is, door een bijdrage van de gemeente Leeuwarden gratis en mogelijk voor alle jongens en meisjes die mee willen doen. Ongeacht of je wel of niet lid van een voetbalclub bent.

Het hart van het evenement is het Pannavoetbal-toernooi, waaraan jongens en meisjes in hun eigen leeftijdsklasse meedoen. De wedstrijden worden gespeeld in een originele pannakooi, waarin je je tegenstander met ‘trics & skills’ te slim af moet zijn.

De winnaars van de voorrondes plaatsen zich voor de finale, waarbij ze spelen voor het Leeuwarder Kampioenschap Pannavoetbal!

Wil je meedoen? Binnenkort komt hier de agenda en de inschrijfmogelijkheid te staan. Hou de site en onze facebook-pagina dus goed in de gaten!

En wil je wel komen, maar niet aan het Panna Voetbal Kampioenschap meedoen? Kom dan lekker vrij voetbaldarten en paaltjesvoetbal spelen.

Eerdere evenementen

Aanmelden voor een gratis editie van een eerder evenement is helaas niet mogelijk, maar wil je één van de evenementen toch graag op je school laten plaatsvinden, neem dan contact op met Marcel Weijers (06-333 535 96) om de mogelijkheden te bespreken.

Tussen mei en juli 2019 organiseerde Stichting Spotlights 9 edities van Damjen Frysk Spul & Keatsen voor basisschoolkinderen (midden- en bovenbouw) door heel Fryslân. En mede dankzij een bijdrage van de provincie Fryslân was deelname aan dit sportieve evenement gratis!

Voorafgaand aan het evenement ontvingen alle basisscholen in de provincie een uitgebreide brochure als opmaat naar de 9 evenementen.

Scholen die mee wilden doen konden zich aanmelden voor de editie van hun keuze en de leerlingen met hun deelname onder vakkundige begeleiding kennis laten maken met deze 2 actieve Friese Sporten.

Tussen mei en juli 2019 organiseerde Stichting Spotlights 5 edities van de Fryske Sportatlon voor basisschoolkinderen (tussen 9 en 12 jaar) in Leeuwarden. En mede dankzij een bijdrage van Het Nieuwe Stads Weeshuis was deelname aan dit unieke evenement gratis!

Voorafgaand aan de sportdagen in Leeuwarden ontvingen alle basisscholen in de gemeente het promotieboek van de Fryske Sportatlon als opmaat naar de 5 evenementen en met meer informatie over de sporten in het algemeen en de inhoud van de dag in het bijzonder.

Scholen die mee wilden doen konden zich aanmelden voor de editie van hun keuze en de leerlingen met hun deelname onder vakkundige begeleiding kennis laten maken met de 6 fantastische Friese Sporten; Fries Dammen, Schaatsen, Fierljeppen, Kaatsen, Skûtsjesilen en Paardensport.

In december 2018 organiseerde Stichting Spotlights 4 edities van Jim Fryske Stim voor kinderen vanaf 8 jaar en hun opa’s/pakes en oma’s/beppes.

Bij Jim Fryske Stim staan Friese liedjes, gedichten en versjes als onderdeel van het rijke Fryske Culturele Erfgoed centraal. En kinderen kunnen ze laten horen. Zingend of als gesproken voordracht. Wat ze willen!

Elke editie van Jim Fryske Stim was vrij toegankelijk voor alle kinderen vanaf 8 jaar die mee wilden doen en deelname was mede dankzij een bijdrage van de provincie Fryslân gratis.

In september en oktober 2018 organiseerde Stichting Spotlights 6 edities van de Fryske Sportatlon voor basisschoolkinderen in Fryslân. En mede dankzij een bijdrage van de provincie was deelname aan dit unieke evenement gratis!

Voorafgaand aan de sportdagen in de provincie ontvingen alle basisscholen in heel Fryslân het promotieboek van de Friese Sporten en de Fryske Sportatlon als opmaat naar de 6 evenementen en met meer informatie over de sporten in het algemeen en de inhoud van de dag in het bijzonder.

Scholen die mee wilden doen konden zich aanmelden voor de editie van hun keuze en hebben de leerlingen onder vakkundige begeleiding kennis laten maken met de 6 fantastische Friese Sporten; Fries Dammen, Schaatsen, Fierljeppen, Kaatsen, Skûtsjesilen en Paardensport.