Onze Evenementen2018-11-30T14:40:19+00:00

1e Grouster Winter Wandeltocht

Op 15 december 2018 organiseert Stichting Spotlights de 1e Grouster Winter Wandeltocht. Een leuke en afwisselende tocht voor jong & oud met meerdere wandelafstanden: 5, 10 en 15 kilometer en een fotopuzzeltocht van 2,5 kilometer* speciaal voor kinderen en hun ouders/verzorgers.

*ook geschikt voor kinderwagens en rolstoelen, loopfietsjes en stepjes.

De opbrengst van deelname aan de wandelroute komt ten goede aan Stichting Spotlights t.b.v. organisatie van gratis evenementen voor kinderen op het gebied van cultuur, sport en actieve vrijetijdsbesteding en Villa Joep voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker.

Na de tocht is er nog volop gezelligheid in het Zeilcentrum en de mogelijkheid voor alle wandelaars om nog wat na te genieten onder het genot van een drankje en een hapje.

Meer info en aanmelden

Op 17, 18 19 en 20 december organiseert Stichting Spotlights 4 edities van Jim Fryske Stim voor kinderen vanaf 8 jaar en hun opa’s/pakes en oma’s/beppes.

Bij Jim Fryske Stim staan Friese liedjes, gedichten en versjes als onderdeel van het rijke Fryske Culturele Erfgoed centraal. En jij kunt ze laten horen. Zingend of als gesproken voordracht. Wat jij wil! Dus als zingen of theater ‘je ding’ is, dan is dit je kans!

Elke editie van Jim Fryske Stim is vrij toegankelijk voor alle kinderen vanaf 8 jaar die mee willen doen en deelname is mede dankzij een bijdrage van de provincie Fryslân gratis.

Geef je, samen met je opa of oma, snel op via de button hieronder. En heb je geen opa of oma in de buurt, maar wel een gezellige oudoom, oudtante, buurman of buurvrouw… Dat mag natuurlijk ook… En heb je die ook niet, maar wil je graag met je vader of moeder, oom of tante meedoen? Ook dat is natuurlijk prima!

Aanmelden Jim Fryske Stim

In september en oktober organiseerde Stichting Spotlights 6 edities van de Fryske Sportatlon voor basisschoolkinderen in Fryslân. En mede dankzij een bijdrage van de provincie was deelname aan dit unieke evenement gratis!

Voorafgaand aan de sportdagen in de provincie ontvingen alle basisscholen in heel Fryslân het promotieboek van de Friese Sporten en de Fryske Sportatlon als opmaat naar de 6 evenementen en met meer informatie over de sporten in het algemeen en de inhoud van de dag in het bijzonder.

Scholen die mee wilden doen konden zich aanmelden voor de editie van hun keuze en hebben de leerlingen onder vakkundige begeleiding kennis laten maken met de 6 fantastische Friese Sporten; Fries Dammen, Schaatsen, Fierljeppen, Kaatsen, Skûtsjesilen en Paardensport.

Voor je school of vereniging

Stichting Spotlights biedt scholen en verenigingen de mogelijkheid mee te doen aan bijzondere verkoopacties en unieke sponsorlopen!
Op deze manier is het voor de school of vereniging mogelijk geld te verdienen voor leuke extra activiteiten voor leerlingen of leden.

Deelname aan een verkoopactie of sponsorloop is gratis en kan worden geregeld door een bestuur of- directie, ouderraad of activiteitencommissie, maar ook door ouders en kinderen zelf.

Je Verkoopactie
Je Sponsorloop