Op woensdagen tussen 8 mei en 10 juli organiseert Stichting Spotlights 9 edities van Damjen Frysk Spul & Keatsen voor basisschoolkinderen (midden- en bovenbouw) en hun ouders/verzorgers en opa’s, pakes en oma’s, beppes door heel Fryslân. En mede dankzij een bijdrage van de provincie Fryslân is deelname aan dit sportieve evenement gratis!

Voorafgaand aan het evenement ontvangen alle basisscholen in de provincie een uitgebreide brochure als opmaat naar de 9 evenementen.

Scholen die mee willen doen kunnen zich aanmelden voor de editie van hun keuze en laten de leerlingen met hun deelname onder vakkundige begeleiding kennis maken met deze 2 actieve Friese Sporten.

Wil je met je school meedoen? Meld je dan snel aan via de button hieronder!

Aanmelden Damjen Frysk Spul & Keatsen

Van 13 t/m 17 mei organiseert Stichting Spotlights 5 edities van de Fryske Sportatlon voor basisschoolkinderen (tussen 9 en 12 jaar) in Leeuwarden. En mede dankzij een bijdrage van Het Nieuwe Stads Weeshuis is deelname aan dit unieke evenement gratis!

Voorafgaand aan de sportdagen in Leeuwarden ontvangen alle basisscholen in de gemeente het promotieboek van de Fryske Sportatlon als opmaat naar de 5 evenementen en met meer informatie over de sporten in het algemeen en de inhoud van de dag in het bijzonder.

Scholen die mee willen doen kunnen zich aanmelden voor de editie van hun keuze en laten de leerlingen met hun deelname onder vakkundige begeleiding kennis maken met de 6 fantastische Friese Sporten; Fries Dammen, Schaatsen, Fierljeppen, Kaatsen, Skûtsjesilen en Paardensport.

Wil je met je school meedoen? Meld je dan snel aan via de button hieronder. Er zijn per dag 2 tijdvakken, dus in totaal 10 mogelijkheden om je voor aan te melden!

Aanmelden voor scholen in de gem. Leeuwarden

In december organiseerde Stichting Spotlights 4 edities van Jim Fryske Stim voor kinderen vanaf 8 jaar en hun opa’s/pakes en oma’s/beppes.

Bij Jim Fryske Stim staan Friese liedjes, gedichten en versjes als onderdeel van het rijke Fryske Culturele Erfgoed centraal. En kinderen kunnen ze laten horen. Zingend of als gesproken voordracht. Wat ze willen!

Elke editie van Jim Fryske Stim was vrij toegankelijk voor alle kinderen vanaf 8 jaar die mee wilden doen en deelname was mede dankzij een bijdrage van de provincie Fryslân gratis.

In september en oktober organiseerde Stichting Spotlights 6 edities van de Fryske Sportatlon voor basisschoolkinderen in Fryslân. En mede dankzij een bijdrage van de provincie was deelname aan dit unieke evenement gratis!

Voorafgaand aan de sportdagen in de provincie ontvingen alle basisscholen in heel Fryslân het promotieboek van de Friese Sporten en de Fryske Sportatlon als opmaat naar de 6 evenementen en met meer informatie over de sporten in het algemeen en de inhoud van de dag in het bijzonder.

Scholen die mee wilden doen konden zich aanmelden voor de editie van hun keuze en hebben de leerlingen onder vakkundige begeleiding kennis laten maken met de 6 fantastische Friese Sporten; Fries Dammen, Schaatsen, Fierljeppen, Kaatsen, Skûtsjesilen en Paardensport.

Voor je school of vereniging

Stichting Spotlights biedt scholen en verenigingen de mogelijkheid mee te doen aan bijzondere verkoopacties en unieke sponsorlopen!
Op deze manier is het voor de school of vereniging mogelijk geld te verdienen voor leuke extra activiteiten voor leerlingen of leden.

Deelname aan een verkoopactie of sponsorloop is gratis en kan worden geregeld door een bestuur of- directie, ouderraad of activiteitencommissie, maar ook door ouders en kinderen zelf.

Je Verkoopactie
Je Sponsorloop