Stichting Spotlights organiseert het Leeuwarder Scholentoernooi Baseball5

Baseball5 is een attractief en toegankelijk teamspel en leuk voor iedereen! Het is een eenvoudig te spelen combinatie van kaatsen en honk-/softbal. Super dynamisch en bijzonder origineel.

Deelname aan het Leeuwarder Scholentoernooi Baseball5 is bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar en, dankzij een bijdrage van de gemeente Leeuwarden, gratis voor alle basisscholen in de stad en omliggende dorpen van de gemeente.

We spelen de wedstrijden in teams van 5 tegen 5 met een speciale bal op een veld met honken en een thuisplaat. Er is een team aan slag en een team in het veld. Voor de aanvallende partij (het team aan slag) is het net als bij honk-/softbal de bedoeling om de bal in het veld te brengen langs alle honken te lopen om punten te scoren. Maar in plaats van het slaan van een bal met een knuppel, sla je de bal met de hand. De verdedigende partij (het team in het veld) probeert de slagspelers van de aanvallende partij uit te gooien. Ook net als bij honk-/softbal.

Voor de rest van de regels, uitleg en tips om het spel te spelen en verdere kennismaking met het spel komen we graag bij jullie op school langs om het met jullie (groepen) te spelen!

In april, mei, juni en september worden er, onder begeleiding van Stichting Spotlights, daarvoor voorrondes gespeeld op de scholen die met het Leeuwarder Scholentoernooi Baseball5 mee willen doen.

En op 20 oktober volgt dan nog de grote finale van het Leeuwarder Scholentoernooi Baseball5, waar teams van de deelnemende scholen in hun eigen leeftijdsgroep om het kampioenschap strijden! Dat willen jullie toch ook?! Doen jullie mee? Meld je snel aan…